Nyitott fül

Zenei harmóniákba foglalva

Ezúttal egy igazi zenei csemegével szeretnénk megörvendeztetni titeket.

Az After Crying-nak huszonöt éve, tizenegy albuma, számtalan hazai és külföldi koncertje bizonyítja, hogy – akár korszerű, akár kortalan eszközökkel – olyan világ teremthető, ahol kiderül: a „komoly” és a „könnyű”, mint zenei kategóriák nem kizárólagosak. Az akusztikus kamarazene, a modern rock- és popzene, a szimfonikus hangszerelés, a klasszikus és mai formák eszköztárából alkotói szabadsággal és tehetséggel lehet sokszínű, mégis egységes képet alkotni, következetes világképet közvetíteni. (az együttes honlapjáról)

Bemutatottjaink nem a megszokott zenei eszközökkel komponálják dalaikat. Letisztult, mégis színes, kreatív, olykor talán nehezen emészthető, a fülnek szokatlan harmóniákkal élnek, mégis úgy gondolom, hogy munkásságuk a művészet teteje.

Bár nem találtam adatot arról, hogy mennyire vallásosak, mégis, belehallgatva dalaikba, felfedeztem bennük egy mélyebb tartalmat, egyértelmű utalásokat a keresztény értékekre.

  

A címben feltüntetett Keith Emerson angol származású billentyűs, zeneszerzőt tartják a szimfonikus rock műfaj elindítójának, de a mi szempontunkból nem ez az érdekes, hanem az Összegzés mondanivalója. A teremtés elképzelése szerint, Isten eredeti tervéről szól, élet értelméről, emberi mivoltunk lényegéről. Olyan, mintha menetlevelünket énekelnék meg, feladatunkat, hivatásunkat, beleszőve Isten atyai, gondviselő szeretetébe. Nem rövid, a maga majd 12 perc játék idejével igazán igényes alkotás.

Blaschke Sebestyén
(munkatársak:Kis Dalma, Kasza Boglárka, Kis Domonkos, Dudás Bernadett)