Egyéb

„néhányan önkéntesekké váltunk – és ami fontosabb – egymás barátai lettünk!” – Zagyvás tábori beszámoló 2021

2021-ben is elérkezett várva várt zagyvás tábor. Július közepén mindenféle cókmókkal felpakolva elindultunk Mátraszőlősre. Néhány résztvevőt már a felállított sátor várt, viszont voltak, akiknek még meg kellett küzdeniük ezzel a feladattal. Ezt követően a szabályok lefektetése történt, hiszen ez kellett ahhoz, hogy minden a terv szerint menjen.  Ettünk is egy jót, hiszen azt mindig kell. Minden nap volt egy jelszavunk, amit Tamás atya jóvoltából jó sokszor elismételtünk, hogy senki se felejtse el. Még az első nap estéjén elmentünk egy kápolnához, ahová állomások sokasága vezetett el bennünket. Sajnos táborhelyünk felé baktatva már láttuk, hogy közeleg a vihar, így aztán szedtük a lábunkat visszafelé. A szerencsések szárazon, a kevésbé szerencsések pedig beázott sátorral indultak neki az éjszakának. Node őket sem kellett félteni, volt hely még a házban is.

Másnap tánccal indítottuk a napot, délután pedig egy kézműves blokkra is sor került. A délutánba még belefért egy lelki tükör, később pedig gyónás is.

A péntek reggelünk nem indult túl fényesen, ugyanis fél órával a tervezett előtt, megszólalt a reggeli zenebona. Mit ne mondjak, mindenki örült az Ébredj fel!-nek 7 órakor… A délután folyamán túráztunk is egyet, ahol  rendesen átmozgathattuk magunkat. A test megmozgatása után, a lelkünket is megörvendeztettük, hiszen a közbenjáró ima következett, ahol nem sok szem maradt szárazon.

Szombat reggel Pásztó felé vettük az irányt, ott pedig Tamás atya tartott nekünk egy kis helyismertetőt. Ebéd után a strandra mentünk volna, de az eget kémlelve kezdtük azt érezni, hogy ez veszett ötlet, mert igencsak beborult és sajnos esni is elkezdett. Minket ez nem állíthatott meg, ugyanis az étterem mellett eltáncoltuk a csütörtök reggel jól betanult koreográfiát. Annyira feldobódtunk ettől, hogy amíg a buszt vártuk integetni kezdtünk az előttünk elhaladó kocsiknak. Gyümölcsözőnek ítéltük a hirtelen ötletet, ugyanis 104 autós visszaintegetett nekünk nem kis örömünkre. Szombat este tartottuk meg a színes estet, ahol minden kiscsoport előadott egy produkciót, így mindenki megmutathatta, hogy 4 nap alatt milyen összetartó társasággá tud válni néhány hasonlókorú ember, a beszélgetések során. Majd volt egy kis tánc, karaoke, bár lehet, hogy este 10 után, már nem kellett volna olyan hangosan mulatni, na sebaj. 🙂

Vasárnap elmentünk a Pásztói strandra, ahol nagyon jól éreztük magunkat, néhányakat többször is bedobtak a vízbe. Pizza volt az ebéd, mondanom sem kell, igencsak nagy sikere volt. A mise után már csak fotózkodtunk egyet, majd pedig jött a búcsú ideje. Szomorú volt, és mind azt kívántuk, hogy bárcsak még egy napot maradhatnánk. Csak egyet. De nem. Sajnos mindenkinek haza kellett menni. Láttam néhány bepárásodott tekintetet, ez nem csoda, hiszen nagyon közel kerültünk egymáshoz a tábor alatt.  Ugyan úgy, mint szerdán csomagokkal felpakolva baktattunk ki a zagyvás plakát mellett, de mégis sokkal gazdagabban, mint szerdán. Ebben az 5 napban építeni tudtuk a hitünket, hallhattunk Szent Józsefről, valamint néhányan önkéntesekké váltunk – és ami fontosabb – egymás barátai lettünk. Innentől kezdve, ha meghalljuk, hogy zagyva, a 2021-es tábor minden pillanata lepörög majd a fejünkben, és csak mosolyogva tekintünk magunk elé. Bizony, a zagyvás tábor…